De ce sunt dati medicii în judecată de pacienti
Conform unui sondaj, imposibilitatea de a diagnostica sau o întârziere în diagnostic a reprezentat 35% din pretențiile împotriva medicilor sondajului, în timp ce 17% au spus că eșecul de a trata fost acuzatia principala. Lipsa consimțământului informat a reprezentat 4% din cazuri, iar 45% dintre respondenți au menționat alte motive, cel adesea legate de comunicarea cu medicul. Alte cauze au cuprins o varietate de situații, unele legitime și unele clar oportuniste.
Un medic a declarat "o eroare medicala, cu un rezultat nefavorabil neașteptat."
Un altul a spus, "Pacientul a ratat întâlnirea de control, sistemul nu-l contacteaza cu privire la diagnosticul malign, el nu primeste tratament, iar restul este poveste."
Alte răspunsuri:
• "Pacientul a avut efecte secundare la tratamentul său. Acestea au fost efecte secundare cunoscute , dar cei mai multi pacienti nu cred că li se va întâmpla si lor."
• "A fost un deces fetal la 19 săptămâni. Înainte de proces, s-a aflat ca mama (pacienta) a consumat la un moment dat o doza de cocaina prea mare, care a dus la decesul fatului."
• "Pacientul a avut o complicatie dupa o laparoscopie. Apoi a dat în judecată, spunând că ea nu mai putea să mănânce mese mari și sa se bucure de fripturi. Ea a omis să dezvăluie că între momentul cand i-am facut eu laparoscopie și procesul de malpraxis, ea a avut un bypass gastric si stomacul rezecat. "
"Exista o suprapunere între incapacitatea de a diagnostica si cea de a trata", a declarat Sam Rosenberg, un avocat de malpraxis la firma Reiseman Rosenberg Jacobs & Heller în Morris Plains, New Jersey. "Acestea sunt categorii mari. O altă categorie care este în creștere este eșecul de a monitoriza. În cazul în care dozele de warfarina ale unui pacient nu sunt monitorizate în mod corespunzător, el sau ea ar putea avea sangerare la nivelul creierului cu un efect devastator pentru stilul de viata. Unele medicamente trebuie de asemenea să fie monitorizate îndeaproape petru efectele lor secundare. "
Cazurile de diagnostic reprezintă aproximativ două treimi din cazuri intentate împotriva medici de ingrijire primara, inclusiv in medicina de urgenta, a declarat Alan Lembitz, MD, Chief Medical Officer al COPIC, un asigurator de răspundere profesională cu sediul în Colorado. "Acestea se grupeaza in categorii: Cap, inima, stomac si cancer, care include probleme acute neurologice si accident vascular cerebral, infarct miocardic si embolii pulmonare, probleme abdominale chirurgicale, boli infectioase si incapacitatea de a diagnostica cancer pentru chirurgi, principalele probleme sunt selecția adecvată a pacienților, performantele tehnice, recunoașterea și răspunsul la complicatii și consimțământul informat. "
Medicii au fost socati
Aproape trei sferturi dintre medicii care au fost dati in judecata spus ca au fost uimiți să afle că au fost dați în judecată. Doar 1% au declarat ca asteaptau un proces de malpraxis. "Fie medicul nu știa că ceva a fost greșit, fie au realizat dar nu se așteaptau ca pacientul să-i dea în judecată", spune avocatul Rosenberg. "Există întotdeauna situații de zi cu zi în cabinetul unui medic cand un pacient nu este multumit. Un medic ar putea suspecta că pacientul a avut un prejudiciu, dar nu se aștepta la un proces pentru asta." Aici intra in scena industria avocateasca."În experiența noastră, medicul este de obicei conștient un rezultat negativ neașteptat sau de un pacient furios," a declarat Richard E. Anderson, MD, presedinte si CEO al celei mai mari companii americane de răspundere civilă profesională pentru medici, cu sediul în Napa - California. "Asta nu inseamna ca trebuie sa te astepti neaparat la un proces, dar există de obicei, un avertisment ca ar fi o problemă."
"In cazul medicilor care nu au fost surprinsi, există de multe ori o eroare clara de tratament sau de comunicare despre care știu și suspecteaza ca se poate intoarce impotriva lor", a spus avocatul Rosenberg.
Specialiștii în special pot fi surprinsi cand sunt dati în judecată, pentru că de multe ori nu au nicio modalitate de a ști dacă starea pacientului s-a inrautatit. "In radiologie si medicina de urgenta pacientul nu vine la control, deoarece de îngrijirea este episodică", a spus dr. Lembitz. "În alte situații, unii medici au o reactie de negare inerenta. Apare adesea si o deteriorare in comunicare, medicul evitand pe cat posibil o conversație dificilă cu pacientul sau familia după un rezultat negativ. Așa că într-adevăr nu ar trebui să fie surprins că atunci când primesc scrisoare de la un avocat . "
Adevarul e ca in ziua de azi, in conditiile industrializarii serviciului medical, e imposibil sa mai ai o relatie umana cu pacientul. Acest lucru afecteaza insasi menirea edicului de a alina suferinta, miezul chemarii noastre (a celor care au aceasta chemare).
Cu respect,
dr Daniel Ganea