duminică, 24 noiembrie 2013

Dieta Montignac, depasirea unei paradigme medicale



Probabil ati auzit despre dieta de slabit Montignac, sustine ca organismul se poate regla singur atata timp cat nu-i facem rau prin alimentatie carentiala sau medicatie. In fapt studiul facut de echipa prof Dumesnil din Canada, despre care scriu acest articol, a demonstrat o serie de ipoteze privind metabolismul uman, fapt ce subliniaza necesitatea revizuirii paradigmei dietei de scadere in greutate bazate pe echilibrul caloric aport-consum.

Mecanismul de pierdere in greutate

Reducerea spontană a aportului caloric în Dieta 2 (Montignac) este unul dintre motivele pentru care această metodă de alimentare are atâta succes. Este de fapt foarte usor de urmat.
.

Există două explicații pentru acest paradox aparent.

In primul rand cantitatea de proteine ​​consumate spontan este mai mare. Multe studii au arătat că proteinele au un efect satiogenic mai mare decât alte alimente . Dar mai presus de toate, carbohidratii consumati de cei care urmau metoda Montignac au fost alesi în mod deliberat pentru indicele lor glicemic scazut. Experiența a demonstrat că acesti carbohidrati sunt de asemenea destul de eficienti în a satisface nevoia noastră de a mânca. Mai mult, prin limitarea vârfurilor glicemice, consumul de carbohidrati cu un indice glicemic scazut ne ajuta sa evitam hipoglicemia reactivă, care prelungește în mod obisnuit sentimentul de foame.
În ceea ce privește pierderea în greutate și măsurarea taliei, Dieta 2 (Montignac) arată cele mai bune rezultate. Este de două ori mai eficace ca Dieta 3 , deși numărul de calorii consumate este identic.

Echilibru nutrițional

Este interesant de observat modul în care echilibrul nutrițional in Dietele 2 și 3 diferă de Dieta 1.
Tabelul de mai jos ne va ajuta să vedem acest lucru mai clar:
Diet 1
(AHA, unrestricted)
Diet 2
(Montignac unrestricted)
Diet 3
(AHA, restricted)
Kcal/day
Proteins (Kcal)
Lipids (Kcal)
Carbohydrates (Kcal)
Fibre
1.00
1.00
1.00
1,00
1.00
0.75
1.55
0.80
0.51
1.12
0.75
0.80
0.75
0.74
1,08

Dacă ne referim la dieta noastra de control (Dieta 1), se poate vedea că metoda Montignac conduce la o reducere spontană de 49% în ceea ce privește consumul de carbohidrați și 20% cu privire la aportul de lipide, în timp ce aportul de proteine ​​crește cu 55 % .
Potrivit Prof. Dumesnil, aceasta este o ajustare interesanta a alimentatiei, în special ca reducerile se fac în detrimentul lipidelor "rele" și "glucidelor rele". Mai mult, nu a fost demonstrat că acest tip de crestere a aportului de proteine ​​poate avea efecte adverse .

Nivelul de insulina si glucoza

În acest studiu, Dumesnil a considerat că este important pentru a sublinia efectele unuia dintre elementele fundamentale ale metodei Montignac, sa controlam nivelul de insulina si de zahar din sange.
Graficul de mai sus arată modificările orare ale glicemiei si comparativ ale nivelului de insulina, observate în ultima zi a fiecărei perioade dietetice, cand analizele s-au facut la fiecare ora.
 
Graficul 1 arată nivelurile de vârf de glucoză din sânge (glicemiei), vârfuri generate de fiecare dintre cele trei mese zilnice. La micul dejun, cele trei diete induc o creștere pronunțată a nivelului de zahar din sange, cu toate că după aceea nivelul zaharului din sange la prânz și cina sunt mult mai mici la cei care urmau metoda Montignac (de fapt erau aceeasi indivizi, doar ca urmau dietele pe rand). Vârful glicemic era mai ridicat dimineața, chiar și cu metoda Montignac, fapt ce se explică prin faptul că micul dejun este în principal o masă cu carbohidrați, care au un indice glicemic mai mare (deci o capacitate mai mare de a creste glicemia . Ca urmare, nivelul glicemic este mai mare decât a celorlalte două mese.

Graficul 2 arată clar că nivelul de insulina generat de metoda Montignac (chiar și după micul dejun) e întotdeauna semnificativ mai mic decât în celelalte două diete. În plus, la sfârșitul zilei, nivelul de insulină este similar cu ceea ce a fost în timpul dietei Montignac, adica relativ constant. Acest aspect este foarte important, pentru ca aceasta este de fapt normalitatea.

Deasemenea, ne arată că potențialul metabolic al alimentelor contează mai mult decât conținutul lor energetic, asa cum considera teoria calorica consacrata. Acesta este unul dintre principiile fundamentale care stau la baza dietei prin metoda Montignac.
Rezultatele acestui studiu demonstrează clar că indicele glicemic este un concept valabil pentru reducerea substanțială a nivelurilor de glucoză și insulină în sânge, în același timp contribuind la asigurarea unui nivel acceptabil de sațietate. În acest fel, este posibil să se reducă sau să prevină hiperinsulinismul, care este un factor de risc în diabet, obezitate si anumite boli cardiovasculare.

Profilul lipidic

Dintre toate rezultatele observate în cursul acestui studiu, cele obținute în raport cu factorii de risc cardiovascular sunt cu siguranță cele mai spectaculoase .
Tabelele de mai jos rezuma efectul celor trei diete pe profilul lipidic :

DIETA 1 :nerestricționat dieta American Heart Association 

BeforeAfter 6 days
Triglycerides
Total cholesterol
LDL-cholesterol
HDL-cholesterol
Total cholesterol/HDL cholesterol ratio
1.77
4.96
3.22
0.92
5.42
2.27*
4.94
3.07
0.83*
5.98*
* Indica o modificare semnificativa

Schimbările semnificative statistice sunt următoarele:
  • O reducere de 10% în HDL-colesterol (colesterol "bun") niveluri
  • O reducere de 9% în raportul colesterol total / HDL-colesterol
  • O creștere de 28% a trigliceridelor.
Toate modificările de mai sus sunt negative și sunt de fapt opusul la ce ne dorim printr-o dieta.
Prin urmare, putem concluziona că acest regim alimentar agravează de fapt factorii de risc cardiovascular, lucru partial cunoscut de medici (stiam ca foamea creste grasimile rele din sange, numai nu stiam cum si mai ales cat de mult). În același timp, nu trebuie să uităm că acest regim alimentar este în mod paradoxal cel care este recomandat de către autoritățile cele mai influente în materie de prevenire a bolilor cardiovasculare. Este de asemenea, același regim alimentar care este prescris cel mai frecvent la pacientii care au deja o boală cardiacă sau care prezintă semne de hipercolesterolemie.

DIETA 2: Metoda Montignac

BeforeAfter 6 days
Triglycerides
Total cholesterol
LDL-cholesterol
HDL-cholesterol
Total cholesterol/HDL cholesterol ratio
2.00
5.25
3.41
0.93
5.71
1.31*
5.04
3.52
0.92
5.53
* Indica o variatie foarte importanta statistic

Aici se poate vedea că nivelul de HDL-colesterol este neschimbat. Cu toate acestea, în general, nivelul de colesterol scade ușor. Prin urmare, raportul dintre colesterol total / HDL-colesterol îmbunătățește.
Cu toate acestea, îmbunătățirea mai spectaculoasă se referă la nivelul trigliceridelor, care coboara cu 35%.

Diferența între nivelul lipidelor în ultima zi de Dieta 1 și în ultima zi de Dieta 2, este inca si mai mult, anume 70%.

Potrivit Prof. Dumesnil, nu există nici un medicament fără efecte secundare în prezent pe piață, care poate aduce o astfel de reducere radicală a trigliceridelor intr-o perioadă scurtă de timp (6 zile).
DIETA 3: Dieta American Heart Association, cu aport caloric redus la nivelul autoreglat din cursul Dietei 2: adică, redus cu 25% în raport cu dieta 1.

BeforeAfter 6 days
Triglycerides
Total cholesterol
LDL-cholesterol
HDL-cholesterol
Total cholesterol/HDL cholesterol ratio
1.76
5.01
3.24
0.96
5.26
1.63
5.05
3.38
0.91
5.65*
* Indica o variatie semnificativa statistic

Singura schimbare semnificativă aici este nefavorabilă, o creștere a raportului colesterol total / HDL - colesterol, ceea ce contravine efectului dorit și prin urmare trebuie să fie considerată ca fiind dăunătoare omului.

Alte masuratori

Proinsulina

Insulină

Nivelul de insulina pe stomacul gol și în momentul unui varf  dehiperglicemie indusă de alimentatie a fost măsurat la sfârșitul fiecărei perioade dietetice.
O reducere foarte importantă a acestor parametri a fost notata la finalul dietei Montignac, în timp ce  cu celelalte doua diete nu a existat nici un efect notabil.

Potrivit Prof. Dumesnil, aceste rezultate indică o reducere a hiperinsulinismului și rezistenței la insulină după urma dieta Montignac. Aceasta constatare este cu atat mai uimitoare cu cata fost observata după numai șase zile. Prin urmare, ajută pentru a confirma punctul de vedere ca rezistenta la insulina ( care se află în centrul de diabet zaharat de tip II) are fără îndoială o origine nutrițională.

Dimensiunea moleculelor de LDL

Acest parametru este deja considerat un factor de sine stătător de risc cardiovascular. Lipidele de dimensiuni mici este considerat ca factor de risc agravant și vice - versa.
După ce au urmat dieta Montignac, s-a observat că dimensiunea moleculelor de LDL dense a crescut în mod semnificativ, în timp ce nicio schimbare nu a fost observată atunci când au urmat celelalte două diete.
Dupa Dumesnil, o astfel de schimbare rapidă pozitiva nu aumai  fost înregistrate înainte doar prin simpla modificarea a dietei.
În acest context, trebuie amintit că J.P. Déprés (care a participat la acest studiu) a descris o triadă metabolică deosebit de nociva care multiplică riscul unui accident coronarian de cca 20 de ori.
Este deosebit de frecventă în cazul oamenilor care suferă de obezitate abdominală și este asociat cu :
  1. hyperinsulinism
  2. o creștere a apolipoproteinei B (care transportă colesterolul LDL)
  3. o creștere anivelului de molecule mici, dense de LDL - colesterol.
Din păcate, acest profil lipidic este destul de frecvent. Cu toate acestea, în conformitate cu Prof. Dumesnil, metoda Montignac este deosebit de promițătoare în aceste cazuri, tot mai mult intalnite, astfel ca acest tip de pacient de multe ori raspunde mai slab la tratament dietetic si medicamente tradiționale.

Cu respect,

luni, 11 noiembrie 2013

Viitorul medicinii corporatiste

Este plin orasul de clinici medicale. Si nu ma refer numai la Bucuresti, ci la orice oras mare din tara. Dar desi industria medicala isi contureaza relieful corporatist si peste Romania, in vestul planetei deja a prins amploarea un alt curent, acela al mini-clinicilor medicale din interiorul super-market-urilor. Americanii sunt obisnuiti de mai bine de 25 de ani cu farmaciile aflate in supermarketul de la intersectie, in interiorul raionului cu cosmetice, unde din spatele unei tejghele, farmacistul elibereaza medicamente by-prescription-only. Acum supermarket-urile au prins curaj si au intrat pe piata serviciilor medicale punand la dispozitia cumparatorilor si Clinici medicale La minut. Dupa ce am citit despre chiosc-urile medicale in care pacientii se consulta singuri folosind la domiciliu ecografe  si alte aparate mobile si primind indrumari de la medicul specialist, contracost de la distanta, imi dau seama ca directia in care se indreapta medicina viitorului este de a reduce contactul medicului cu pacientul pentru a putea automatiza procesul si a creste costul.




In Clinicile medicale La minut din interiiorul Super Market-urilor se intra fara programare, au preturi accesibile comparativ cu spitalele private (atentie ca la ei spitalele facute din donatii si fonduri guvernamentale de fundatii si culte religioase din care au din belsug, sunt private si nu-s tocmai ieftine) si o mare parte au incheiat deja contracte cu marile firme de asigurari de sanatate.

Oferind ca principal beneficiu comoditatea, aceste Clinici medicale La minut au ca obiectiv sa rupa o bucata de minim 5% din piata serviciilor medicale generaliste, acoperita in prezent de micile practici private si de sectiile de medici generalisti ai spitalelor. Departe inca de a reusi sa decongestioneze holurile spitalelor publice, initiativa va aduce inainte de toate niste bani in plus in buzunarele patronilor de supermarket-uri, mai ales ca din ce in ce mai mult se resimte o reducere a elanului consumatorist caracteristic lumii civilizate. Ma indoiesc ca este vorba de o constientizare a necesitatii abuzurilor, oamenii fiind mai degraba susceptibili a reactiona la criza economica mai mult decat sa renunte la confortul unei vieti imbelsugate de consum.

Alte directii de evoluie ar putea spori interesul pacientilor in clinicile la minut din magazinele de retail. Walgreens spre exemplu a adaugat deja managementul bolilor cronice la paleta de servicii oferita de clinicile sale de sanatate, renumitele Clinici AiGrija. Gestionarea cu succes a pacientilor cu boli cronice cum ar fi diabetul si insuficienta cardiaca congestiva, si reducerea internarilor costisitoarevin spital, este un obiectiv major al reformatorilor de asistenta medicala. Comisia de specialitate dins enatul american prevede realizarea acestui obiectiv în noul mod de furnizare a asistentei medicale in structuri cu plată, cum ar fi casele medicale si organizațiile de îngrijire responsabile de asigurarile de sanatate. Iar aca vor fi eficiente si financiar, vor prinde cat de curand o buna bucata din piata de servicii medicale primare si chiar si o parte din cele secundare.

Walgreens a făcut doar o miscare, anunțând in ianuarie ca a format deja echipele de medici care vor lucra in supermarket-urile sale in Texas, Florida si New Jersey. Lumea evolueaza, dar cred ca ar trebui sa tina mai mult de pacient, de ceea ce-si doreste el, mai mult decat de educatia pe care ne-o fac retailerii prin reclamele care racaie non-stop pe creierele noastre.

Cu respect,
Dr Daniel Ganea
ConsultatiiLaDomiciliu.ro
facebook.com/ComunitateaOamenilorSanatosi

duminică, 10 noiembrie 2013

Auto-Ecografie la domiciliu

Deja e ceva vreme de cand am auzit despre "chioșcurile medicale" (cabine publice dotate cu aparatură medicală) in care intra pacientul, plateste, apoi cu ajutorul aparatelor puse la dispozitie se auto-examineaza conform unui protocol care ii apare pe ecrane sau la indicatia unui medic specialist care il consiliaza de la distanta si primeste reteta sau recomandari medicale fara sa mai stea la coada prin spitale.

Iata mesajul pe care l-am primit de la Sonosite, unul din cei mai renumiti producatori de ecografe din SUA, in care isi promoveaza propriul aparat de ecografie pentru autoexaminare, utilizabil la domiciliu sau in chioș-urile medicale pomenite mai sus:ecografie_portabil_la_domiciliu_Sonosite-X-porte




Stimati clienti si prieteni ,
Suntem încântați să anunțăm că SonoSite are acum o finantare de jumatate d emilion de dolari pentru o noua generatie de ecografe pentru chioșc-uri medicale: "X - Porte ™ Kiosk" cu ultrasunete si sonde pe diferite frecvente, disponibil într -o configurație fixă sau ca ecograf mobil. Lucrand alaturi cu sute de medici din prima linie, echipa noastră de ingineri ultrasonografisti a creat  de la zero un nou instrument remarcabil.

X - Porte Kiosk dispune de o noua tehnologie imagistica pentru sistemul de explorare cu ultrasunete : SonoSites proprietate Extreme Definition Imaging ™ ( XDI ) care a fost special creata de JJ Hwang , Chief Technology Officer, în special pentru a reduce artefactele vizuale produse de suprapunerile inerente, oferindu-vă calitatea imaginii îmbunătățită în mod semnificativ. X - Porte Kiosk integrează pe deplin aceste imagini de inalta rezolutie, cu animații 3D din care pacientii si specialistii pot învăța usor utilizarea aparatului pentru autoexaminarea la distanta, permițând să folosiți aceste ghiduri vizuale simultan cu scanarea directă.

Aceste instrumente avansate sunt manevrate prin intermediul unui sistem unic de gesturi bazate pe interfata touch screen a sistemului X - Porte Kiosk. Pentru a personaliza fluxul de lucru, controalele touch-screen pot fi repoziționate pe ecran. Și pentru a ajuta în spitale la reducerea raspandirii bacteriilor, interfața cu utilizatorul este sigilată și permite o curatare usoara si eficientă.
Proiectat pentru mediul de lucru obișnuit, înălțimea și touchpad-ul X - Porte Kiosk sunt reglabile, iar profilul subțire se pretează la o navigare usoară. Ca toate sistemele de ultrasunete SonoSite, X - Porte vine standard cu o garanție de fabricație de cinci ani.
Solicitați o demonstrație pentru a experimenta X - Porte Kiosk.
Cu stimă,



Kevin M. Goodwin
Presedinte si CEO

[polldaddy rating="6558992"]
----------------------------------------------------
Cu respect,

Dr Daniel Ganea
dr. Daniel Ganea

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

-------------------------------------------------------------------------------------------
Dacă ai cont pe Facebook, WordPress, Google+, Linkedin sau Tweeter, poți folosi butoanele Like și Share de mai jos pentru a recomanda articolul și prietenilor tăi.

joi, 7 noiembrie 2013

Procesele de malpraxis - nu e vorba numai despre greseli

Malpraxisul poate fi evitat. De Oameni.

Am citit un articol potential generator de proces de malpraxis medical, care m-a intristat foarte tarecazul unui parinte a carui suferinta inutila putea fi evitata. Stiu ca nu se poate generaliza, dar e o vorba: "cand doi iti spun ca esti cal... iti cumperi șa". Trebuie sa facem ceva in aceasta privinta, ca eu nu vreau sa trec prin ce-a trecut omul asta.

Acum am citit mai multe articole ale aceluiasi autor si asa cum insusi recunoaste in cuprisul respectivului articol, in ziua de azi se scrie mult mai mult pentru senzational si mai deloc pentru adevar. De aceea am stat in dubiu daca se cade sa comentez acest articol, daca ajuta la ceva... Am ajuns la concluzia ca daca nimeni nu zice, treburile nu au nicio sansa sa se schimbe. Si eu vreau sa se schimbe, tocmai ca sa nu mi se intample si mie la fel. Prin urmare, cred ca e cazul sa ne informam si sa spunem si la altii, pentru ca cine are informatia stapaneste situatia.

Si cercetand malpraxisul si oamenii am dat peste o serie de articole care prezinta statistic cauzele marii majoritati a proceselor de malpraxis si implicatiile concluziilor la care s-a ajuns in urma acestui studiu. Aceste lucruri sunt de bun simt, ceea ce si eu insumi sustin si promovez prin articolele mele: doctorul si preotul nu pot fi simpli prestatori de servicii.

Majoritatea proceselor de malpraxis pot fi prevenite


Atunci când un medic este implicat într-un proces, reacția tipică a personalului și uneori chiar a medicului, tinde să fie: "doctorul a dat-o n bara, medicul a făcut ceva greșit. " Personalul medical și medicii considera în general că procesele apar doar din cauza erorilor medicale...

"Nu este adevarat" spune Pamela Willis, manager de risc la Compania medicilor, un asigurator de malpraxis medical cu sediul în California. De fapt acțiunile și atitudinile personalului medical pot ajuta de multe ori la prevenirea proceselor de malpraxis.


"Personalul medical nu își da seama că au de jucat un rol esential in a ajuta la prevenirea proceselor de malpraxis. Acest lucru ar trebui sa fie clar si permanent reamintit tuturor lucratorilor din domeniul medical. Personalul medical auxiliar este cel cu care pacientul vede cele mai multe ori și ei sunt cei care de multe ori dezvolta cel mai puternic raport cu pacientul" a spus specialista la conferință Medical Group Associated  Management 2013, în San Diego.

Pacientii evalueaza competența și nivelul de grija a unui medic cu mult diferit fata de cum o fac medicii insisi. Poate că un anumit medic este intr-adevar cel mai bun clinician din zonă sau în specialitatea lui, dar nu acesta e modul in care pacientii pot evalua capabilitatile lui.

Pacientii nu au cunoștințe medicale de specialitate, astfel încât acestia utilizeaza in schimb in aprecierea pe care o fac, calitatea interacțiunii cu medicul și personalul medical. Aceste sunt mijloacele acre le stau la indemana pacientilor pentru a defini calitatea ingrijirii lor. Pacientul apreciaza adesea inconstient factori cum ar fi: "Am fost primit bine? Nu le pasa de mine? Am încredere in medicul și personalul medical respectiv?"

Desi pacientii pot da în judecată în cele din urmă pentru o eroare extraordinara care le-a cauzat suferinta ce putea fi evitata, de cele mai multe ori există alte motive implicate in luarea deciziei de a porni procesul de malpraxis. "Pacientii dau în judecată medicii din cauza furiei și nemulțumirea față de cum au fost tratati, ei doresc raspunsuri, dar nimeni nu vorbeste cu ei, ca si cum faptul ca se afla acolo, ca au cerut ajutorul specialistului, i-ar decadea din dreptul la a fi informati. Asa ca ei sunt nemultumiti de atitudinea personalului sau furnizorului, doresc răzbunare sau compensatie pentru suferintele suplimentare. Sau mai rar, pur si simplu simt nevoia sa-si scoata parleala" spune Willis."

Un factor major in procesele de malpraxis

De ce unele procese pot fi prevenite


Willis a raportat la conferintă, că o analiză a unui studiu Companiei medicilor a arătat că in 2509 de plangeri înregistrate intre 2007-2012, comunicarea a fost un factor declansator in 21% cazuri.

Deși comunicarea cu pacientul în timpul examinării și la cabinet este extrem de importanta, tinde sa se deterioreze la un moment dat." Cand pacientul părăsește cabinetul, 80% din ceea ce i s-a spus este uitat. Din restul de 20%, numai o jumătate din informație este retinuta corect. Deci rămane numai aproximativ 10% din informație care a fost retinută si inteleasă în mod corect . "

Medicii trebuie să recunoască acest lucru și să reamintească periodic personalului medicl de rolul esențial pe care îl joacă în prevenirea proceselor de malpraxis și menținerea pacienților mulțumiți și fericiți. Personalul constituie parte integrantă a echipei medicale în menținerea unei atitudini de practică sănătoasă.

Când vine vorba de comunicarea cu pacientii, există modalități pentru medici și personalul medical pentru a îmbunătăți interacțiunile lor cu apartinatorii si pacientii, ajutand si cooptandu-i sa participe la ingrijirea sanatatii lor. Acest fel de relatie ajuta la prevenirea proceselor de malpraxis, spune Willis.

1. Trebuie pus în aplicare un sistem de urmărire pentru rezultatele testelor de laborator. " Unul dintre motivele de top pentru procese de malpraxis este pierderea unor diagnostice sau diagnostice întârziate."
Adesea este tragic: un pacient caruia i s-a facut un test de diagnostic care ar releva o boală gravă; cu toate acestea rezultatele testului au fost puse în dosarul pacientului și lui nu i-a mai comunicat nimeni.

Nu exista incă niciun mecanism pentru a se asigura că aceste rezultate au ajuns si la pacient. Pacientul respectiv nu a mai venit înapoi la cabinet decat dupa un an și atunci când medicul a deschis dosarul, a văzut diagnosticul. Intre timp insa situația a progresat serios pentru pacient, iar cabinetul respectiv a intrat în necaz.

2. Nu trebuie sa se permită pacientului să semneze vreun formular de consimțământ dacă încă mai are întrebări pentru medic - Uneori, un asistent medical oferă pacientului un teanc de hârtii, inclusiv un formular de consimțământ ca să semneze, ca parte din actele lor standard, in timp ce pacientul este încă în așteptare pentru a fi vazut de medic. În această situație, pacientul este rugat să-l semneze fără să vorbească cu medicul despre riscurile sau pro și contra tratamentului - este absurd, chiar daca este operativ. Iar acest formular de consimțământ nu ar rezista în instanță.

Ce-i de făcut?

Practici inteligente pentru prevenirea Proceselor de malpraxis


3. Evitați să puneti pacientul să răspundă cu da sau nu la vreo întrebare. " Când medicul întreabă lucruri cum ar fi: "Ai înțeles ce-am spus?", aceasta poate fi intimidant pentru pacienti ", spune Willis . " Uneori, ei vor spune " da", doar de teamă de a nu părea prosti, fără să realizeze că uneori e normal să nu inteleaga, mai ales avand in vedere si stress-ul, ca doar nu au venit la medic de placere. "

O cale mult mai bună de a afla dacă pacientul a înțeles, este de a-ti asuma sarcina de a verifica dacă a fost sau nu comunicarea eficace. Vorbeste cu pacientul atunci când ai terminat instrucțiunile care trebuiesc transmise și spune: "V-am explicat tot ce ar fi bine sa stiti despre ingrijirea postoperatorie, puteti a rog sa-mi spuneti ce ati inteles, sa vad daca nu cumva am omis ceva?"
In acest fel pacientul nici nu simte că este testata puterea lor de înțelegere, iar rezultatul este nu numai o mai buna comunicare dar si o mai buna relationare si intarirea increderii in medicul specialist, ca profesionist si ca om.

4. Este bine sa se efectueze audituri periodice de comunicare cu receptionerii si asistentii și apeluri telefonice cu pacientii, pentru a vedea cum se mai simt si cum apreciaza relatia cu cabinetul. Pamela Willis a remarcat ca uneori membrii personalului auxiliar care nu sunt de fapt personal medical calificat, considera mai mult sau mai putin constient că au acumulat cunostinte medicale lucrand la cabinet si dau sfaturi medicale sau fac sugestii de tratament prin telefon pacientilor. Ei simt - și uneori poate fi chiar adevarat - că medicul ar da acelasi sfat dacă ar fi văzut pacientul.

Cu toate acestea, în cazul în care pacientul suferă orice efecte adverse, faptul că o persoană necalificata medical a dat sfaturi ar fi un factor major împotriva praxisului în cazul în care are loc un proces de malpraxis, iar medicul ar fi pus într-o postura nefavorabilă. "Nu permiteți ca sfaturile medicale să fie date de către membrii personalului fără licență medicală", spune Willis. Personalul ar trebui să dea doar informații adecvate cu domeniul lor de acreditare in practică.

5. Atribuiiti responsabilitatea ospitalitatii, ordinii si functionarii "camerei de așteptare" la un anumit membru al personalului, preferabil prin rotatie. Această persoană ar trebui să monitorizeze timpii de așteptare, să informeze pacientii daca au de așteptat mai mult decat credeau, și asigurați-vă că experiența in sala de așteptare este de confortabilă. Asigurați-vă că există material de lectură de actualitate (ziare, reviste de specialitate) și o temperatură confortabilă. Furnizarea de apă, cafea sau ceai poate fi o idee bună mai ales in anumite circumstante. Sa fie atenți la comportamentul perturbator în sala de așteptare și să le aducă în atenția medicilor imediat pentru a tine stuatia si satsfactia pacientilor sub control.

6. Dati pacientilor sa completeze sondaje privind satisfacția si doleantele cat timp asteapta, întrebati despre fiecare aspect al vizitei la medic. "Studiu după studiu constata o corelație între satisfactia pacientului și procesele de malpraxis", spune Willis . "Revizuind rezultatele sondajelor privind satisfactia pacientului, vom vedea ca medicii cu pacientii mai mulțumiți au avut cel mai puține procese, cei din grupul de mijlocul de satisfactie a pacientilor a avut cu 26% mai multe procese de malpraxis, iar medicii cu mai puțini pacienti multumiti avut 110 % mai multe procese. "

7. Face interacțiunea prin telefon mai plăcută. " Identifică-te si da titlul ca sa stie pacientul ce autoritate ai, sa te intrebe numai ce trebuie si sa-l pot8i ajuta in mod optim. Intotdeauna întrebați cum il puteti ajuta înainte de a pune un pacient în așteptare. Documentati toate apelurile și urmările acțiunilor pentru a putea optimiza procesele. Dacă aveți de transferat un apel, asigurați-vă că există cineva la celălalt capăt care va primi apelul - pentru pacient este intotdeauna importanta problema lui. Dacă aveti de gând să transferati pe cineva și știți că va ajunge la mesageria vocală, este bine sa avertizati pacientul să știe la ce să se aștepte - să intrebați în prealabil dacă sunt dispuși să lase un mesaj ca sa fie ascultat de medic cand se elibereaza. "

8. Acordati o atenție deosebita unui "pacient dificil", aveti nevoie de cooperarea lui mai mult decat are el nevoie de a dvs. "Fiecare praxis are partea sa de pacienti reclamant," spune Willis . . "Ei doresc să fie luati în serios și să fie respectati. Nu te lasa atras într-o disputa cu ei. În cazul în care persoana incepe cearta, se plânge sau creaza o stare de tensiune, izoleaza persoana departe de public, permite persoanei sa-si verse naduful departe de o audiență. Si eliminarea audientei, ca si varsarea nadufului sunt la fel de importante." Uneori, oamenii se infurie si mai tare pentru că publicul este prezent, eliminarea publicului poate ajuta la calmarea situației fara niciun efort.

Aflați apoi ce așteaptă pacientul dificil de fapt. De multe ori persoana are așteptări care sunt nerealiste, dar care nu pot fi sub nicio forma negociate daca se afla intr-o stare de tensiune sau defensiva. Clarificati așteptările lor și aduceti aceste așteptări în conformitate cu ceea ce se poate face practic de fapt și ce este mai realist", spune Willis.

"Fă tu praxisul pe care pacientii nu doresc să-l dea în judecată", incheie Pamela Willis.
Aceasta remarca imi aminteste de o fresca egipteana care reda dialogul dintre pacient si terapeutul care ii facea reflexoterapie la domiciliu:

"- Fă să nu mă doară!
- Te voi trata incat să mă slăvesti."